Propozycje na ferie 2018

Witam Kochani!

W związku z tym, że zbliżają się ferie zimowe, chciałabym dać wam dwie propozycje, gdzie moglibyście je spędzić.

1.  Karpacz -  Jedno z najchętniej odwiedzanych miast przez turystów, ze względu na swoje malownicze położenie u podnóża gór, mianowicie Karkonoszy i ich najwyższego szczytu Śnieżki (1602 m n.p.m.). Każdy kto uwielbia góry znajdzie tutaj coś dla siebie. Przede wszystkim dużo przepięknych szlaków.  Wyciąg na szczyt Kopy (1350 m n.p.m.), z której prowadzi szlak na Śnieżkę. Funkcjonują również wyciągi narciarskie. Możemy odwiedzić Świątynie Wang, Zaporę na Łomnicy, Dziki Wodospad, czy też Miejsce Anomalii Grawitacji(samochód sam jedzie pod górkę).

Ferie 2016 to właśnie w tym roku byliśmy w Karpaczu. Z tego co pamiętam 5 dni i w tym czasie odbyliśmy dwie trasy w góry. Pierwszą na Strzechę Akademicką oraz Schronisko Samotnia, gdzie znajduję się mały i duży staw. Natomiast nasz drugi cel to była Śnieżka. Wszystko poszło zgodnie z planem. Chociaż na pierwszej trasie mieliśmy niespodziankę w postaci śnieżycy co widać na zdjęciach. Wiało i sypało śniegiem tak, że ledwo dało się iść. Pierwszy raz przeżyłam coś takiego. Wrażenia niezapomniane hehe. Podczas trasy na Śnieżkę nie było tak źle ale wdrapać się tam zimą to nie lada wyzwanie, szlak jest dosyć trudny, do tego śnieg i lud. My daliśmy radę, a czy ktoś z was wybrałby się w taką podróż? ;)

Śnieżka

Schronisko Samotnia

Widok ze Śnieżki

Szlak na Śnieżkę

Wyciąg na Kopę, znajdującą się pod Śnieżką

Dziki Wodospad

Kopa

Szlak na Śnieżkę

2. Szklarska Poręba - Drugie jedno z najchętniej odwiedzanych miast Karkonoszy położone w Górach Izerskich. Znane najbardziej z dwóch wodospadów. Wodospad Szklarki oraz Wodospad Kamieńczyka. Dwa najbardziej popularne szczyty to Szrenica ( 1362m. n.p.m.) oraz Śnieżne Kotły ( 1490 m. n.p.m.). Na Szrenicę możemy dostać się poprzez wyciąg krzesełkowy lub dla bardziej ambitnych możemy wejść spacerkiem pięknym szlakiem. Dla narciarzy oczywiście znajdą się wyciągi i szlaki narciarskie. Co ciekawe dojeżdżając do miasta przejeżdżamy przez Zakręt Śmierci!

w 2017 roku na ferie wybraliśmy się do Szklarskiej Poręby. Również byliśmy tutaj 5 dni. I podobnie jak w Karpaczu również odbyliśmy dwie trasy w góry. Pierwsza prowadziła na Halę Szrenicką i później na Szrenicę, natomiast druga na Łabski Szczyt i później na Śnieżne Kotły. Pogoda nam się trafiła niesamowita! Cały czas świeciło słoneczko i był przepiękny śnieg. Momentami na szczytach było tak ciepło, że chodziliśmy w samych bluzach! Byliśmy bardzo szczęśliwi, bo widoki były niesamowite! Odwiedziliśmy również oba wodospady, o których wspominałam. Jednego dnia wybraliśmy się także do pobliskiego miasta Harrachov, oraz na nasz debiutancki wypad na narty biegowe w Jakuszycach. Byłam zachwycona, bardzo mi się to spodobało. Jednak kiedyś chciałabym spróbować jazdy na normalnych nartach.

Widok z Zakrętu Śmierci

Widok ze Szrenicy

Widok na Śnieżne Kotły ze Szrenicy
Zakręt Śmierci

Tak oto prezentują się moje propozycje na spędzenie ferii. Jeśli ktoś lubi, kocha, uwielbia góry tak jak my to na pewno będzie to dobry pomysł, aby wybrać się w te miejsca. Jak dla nas sprawdziły się rewelacyjnie i byliśmy bardzo zadowoleni. Zapewniam, że nie będziecie się nudzili, jeżeli dobrze zaplanujecie sobie wszystkie atrakcje. Dajcie znać jak spędzacie ferie! Buziaki! 😚